درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بهترین ها و جدیدترین های اینترنت و آدرس shoorgashti.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

لینکهای غیر اخلاقی حذف می شوند





نويسندگان
بهترین ها و جدیدترین های اینترنت
در این وبلاگ با جدیدترین تصاویر و جدیدترین مطالب دنیای اینترنت در خدمت شما هستیم
جمعه 11 شهريور 1390برچسب:, :: 8:53 ::  نويسنده : حسین       

برخی از جاذبه های دیدنی و زیبای ایران


کشور عزیزمان ایران کشوری در جنوب غربی آسیا در منطقهٔ خاورمیانه با ۱٬۶۴۸٬۱۹۵ کیلومترمربع وسعت است . بر پایهٔ آخرین آمار سرشماری سازمان ثبت احوال کشور در سال 1390 جمعیت ایران با احتساب مهاجرت ها بیش از 75 میلیون نفر است

پیشینهٔ آن را در اسطوره‌های کهن ‏ایرانی به آغاز تاریخ می‌رسانند ولی آغاز تاریخ سیاسی آن از آغاز شاهنشاهی مادها است.‏ ایران در شرق با افغانستان و پاکستان؛ در شمال شرقی با ترکمنستان، در بخش میانی شمال با دریای خزر، در شمال غربی با ‏جمهوری آذربایجان و ارمنستان؛ در غرب با ترکیه و عراق؛ و در جنوب با آبهای خلیج فارس و دریای عمان همسایه‌ است.‏‎

بیش از نیمی از ایران ‏کویری و نیمه کویری است. حدود یک سوم ایران نیز کوهستانی است و بخش کوچکی از ایران، شامل جلگهٔ جنوب دریای خزر و جلگهٔ ‏خوزستان نیز از جلگه‌های حاصلخیز تشکیل شده ‌است.‏ در سال ۱۳۱۶ ه. خ. ایران را به ده استان و در سال ۱۳۸۳ به سی استان تقسیم کرده‌اند.‏ استان‌های ایران عبارت از:‏ آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان ‏رضوی، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهکیلویه و ‏بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد می باشند.

ایران امروزه از قومیت‌های زیادی از جمله: مازندرانی، گیلک، لر، آذری، کرد، بلوچ، ترکمن، عرب و تالشی تشکیل شده ‌است. در ایران ‏در حدود ۲۰ زبان و ۱۱۰ گویش زبانی رواج دارد و بزرگ‌ترین گروه های زبانی ایران را به ترتیب فارسی، ترکی آذربایجانی، کردی، گیلکی ‏و مازندرانی، بلوچی، تالشی و لری، عربی، ترکمنی، ارمنی، آشوری و غیره تشکیل می‌دهند. زبان رسمی ایرانیان فارسی است.

اما از تمام گفتنی های ایران که در این مختصر نمی گنجد بگذریم، زیبایی های کشور عزیزمان ایران بر هیچ کسی پوشیده نیست. ایران از لحاظ آب و هوایی یکی از منحصر به فردترین کشورهاست. اختلاف دمای هوا در زمستان میان گرمترین و سردترین نقطه گاهی به بیش از ۵۰ درجه سانتی گراد می‌رسد. با وجود این شرایط در هر گوشه ای از ایران مناطق زیبایی وجود دارد که هر کدام در نوع خود دیدنی و قابل توصیف است. در این ایمیل تصاویر گوشه ای از زیبایی ها و جاذبه های ایران را برای شما  در نظر گرفته ایم که امیدواریم از تماشای آن لذت ببرید.


عکسها در ادامه



ادامه مطلب ...


دو شنبه 8 فروردين 1390برچسب:, :: 22:51 ::  نويسنده : حسین       

ندیده‌های ایران من

تو كه نمی‌خواهی همه عمرت را به چشم دواندن روی یكی از صفحه‌های كتاب جهان تلف كنی و صفحه‌های دیگر را ورق نزده بگذاری؟یا ماجراجویی باشی كه مهم‌ترین رویارویی‌اش با حوادث در فاصله میان آشپزخانه تا كاناپه راحتی‌اش مقابل تلویزیون رخ داده است؟ یا لب تاقچه‌ات را از بناهای تاریخی حك شده بركارت پستال‌هایی پر كنی كه هرگز حتی یكی‌شان را از نزدیك ندیده‌ای؟ پس فقط چند روز دلت را برای سپردنش به دوردست‌هایی كه به دیدن می‌ارزند به خودت قرض بده، چمدانت را بردار و بگذار سفر تو را ببرد. بگذار جاده‌ها تو را از روزمرگی بدزدند. بگذار روزگار بفهمد تو هنوز سركش و رام نشدنی هستی و قوانین سخت و تكراری شهر انسان ــ ساخت نتوانسته‌اند پیوندت را با هستی بگسلند و آن وقت اگر خیال كردی راهنمایی می‌خواهی كه با آن متفاوت سفر كنی یا احتمال دارد در سفر به هر استان نقاطی مهجور اما دیدنی را از قلم بیندازی، گفتگوی ما را با دكتر ناصر كرمی، اقلیم شناس و ایرانگرد در این زمینه بخوان. او پژوهشگری است كه روزهای زیادی از عمرش را صرف سفر به نقاط مختلف كشورمان كرده است تا آنجا كه امروز بخشی از تجربیات مكتوبش در این زمینه، در قالب كتاب راه‌یاب ایران، همسفری قابل اعتماد برای گردشگران شده است.
قصد ندارم این گفتگو را با پرسیدن صرف از قدمت بناهای باستانی و جنس سازه‌های كهن و وسعت دشت‌ها و عمق دریاچه‌ها، پرخمیازه كنم. به همین علت از شما دعوت كنم از آن دست جاذبه‌های گردشگری تعریف كنید كه ما ممكن است علی‌رغم سفر به استان‌های گوناگون ندیده باشیم شان.
نام بردن از همه ندیده‌های كشورمان در قالب یك گفتگو ممكن نیست. ایران حدود یك میلیون اثر تاریخی و فرهنگی ثبت شده، بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری با قابلیت تبدیل شدن به قطب‌های ملی و بین‌المللی گردشگری، 5 هزار جاذبه طبیعی و 3 هزار آیین ملی و مذهبی دارد. پس چطور ممكن است در گفتگویی چند صد كلمه‌ای بتوانیم از همه آنها یا حتی درصد محدودی شان حرف بزنیم؟
به همین خاطر فكر می‌كنم باید فقط به ذكر شماری اندك از نام‌ها و نشان‌ها كه می‌شود دراین بهاریه،بهتر دیدن‌شان را پیشنهاد كرد، بسنده كنم اما باز هم تاكید می‌كنم كه هر چه بگویم حق مطلب ادا نمی‌شود. انگار كه بخواهی زیبایی تكه‌ای كاشی آبی را كف جوی آب با عظمت اصفهان بسنجی.
 

ادامه



ادامه مطلب ...


دو شنبه 9 اسفند 1389برچسب:, :: 21:44 ::  نويسنده : حسین       
سه شنبه 3 اسفند 1389برچسب:, :: 22:10 ::  نويسنده : حسین       

..:: روستایی به رنگ آبی ::..


 


Jodhpur بزرگترین روستا در ایالت راجستان هند است که خانه های آبی رنگ در آنجا به وفور دیده می شوند ولی از دلیل واقعی انتخاب رنگ آبی بصورت همگانی آنهم برای محل سکونت اهالی، اطلاعی در دست نیست.


 

www.RangarangGroup.com | گروه اینترنتی رنگارنگ



ادامه مطلب ...


یک شنبه 17 بهمن 1389برچسب:, :: 22:0 ::  نويسنده : حسین       

عکسها در ادامه



ادامه مطلب ...


یک شنبه 17 بهمن 1389برچسب:, :: 21:21 ::  نويسنده : حسین       

جاده یخی ، به این خاطر ، به عنوان ” جاده زمستانی Tuktoyaktuk” نامگذاری شده که تنها هنگام زمستان قابل تردد می شود…

ایرانتو- جاده یخی زیر، به این خاطر ، به عنوان ” جاده زمستانی Tuktoyaktuk” نامگذاری شده که تنها هنگام زمستان قابل تردد می شود.

 دلیل آنهم اینست که جاده در هنگام تابستان، یک رودخانه است!

 رودخانه Mackenzie River Delta ، شهرک قطبی Tuktoyaktuk را به قلمرو شمال غربی کانادا متصل می کند و تابستان ها، تنها بوسیله قایق یا هواپیما می شود به آن منطقه دسترسی پیدا کرد.

 اما با یخ بستن رودخانه در زمستان، امکان رفت و آمد خودروها نیز فراهم می گردد.


عکسها در ادامه



ادامه مطلب ...


جمعه 15 بهمن 1389برچسب:, :: 20:45 ::  نويسنده : حسین       

عکسها در ادامه



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 14 بهمن 1389برچسب:, :: 22:48 ::  نويسنده : حسین       

یک شبانه روز در یک تصویر!
یک شبانه روز در یک تصویر

 

یکی از شاخه های مورد علاقه ستاره شناسی در بین منجمان، گرفتن تصاویر بدیع و زیبا با استفاده از دوربین های مجهز و نرم افزارهای ویرایش تصویر است. تصاویری که هدفشان نشان دادن زیبایی های آسمان و آشتی مردم با آسمان بالای سرشان است.

در همین راستا کریس کوتسیوپلوس، یک عکاس نجومی یونانی به مدت 24 ساعت از منطقه ای در نزدیکی آتن عکسبرداری کرد و با در کنار هم قرار دادن این تصاویر با کمک رایانه یک تصویر کروی پانورامیک را از یک شبانه روز تهیه کرد.

این عکاس نجومی در خصوص عکس فوق می گوید: "من از صبح 30 دسامبر 2010 با دوربین خود که روی سه پایه گذاشته بودم شروع به گرفتن این عکسها کردم. من دقیقا هر 15 دقیقه با استفاده از یک مسافت سنج و یک فیلتر استروسولار که به روی لنز دوربین خود نصب کرده بودم از موقعیت خورشید عکس گرفتم. در یکی از این عکسها وقتی خورشید نزدیک حداکثر ارتفاع خود رسید من فیلتر را در آوردم و عکسهایی گرفتم که درخشندگی خورشید را نشان می دادند."

وی افزود: "بعد از غروب آفتاب، من عکسهای مختلفی با دوربین خود که در جهت غرب- شمال غرب بود گرفتم تا بتوانم عبور از روز به شب را به روش طبیعی تری نشان دهم. شب از 12 عکس از منظره تشکیل شده است که این بار از غرب به شرق گرفته شده اند. در ساعت 7:30 من دوربین را به طرف شمال گرداندم و شروع به گرفتن عکسهای شب کاملا تاریک کردم که حداکثر 11 ساعت طول کشید. سپس دوربین را به جهت شمال غربی برگرداندم و به مدت نیم ساعت از مسیر حرکت ستارگان عکس گرفتم."

این تصویر که از دماغه "سوینو" واقع در حدود 63 هزار مایلی (حدود 101 کیلومتری) جنوب غربی آتن در یونان گرفته شده است شامل تمام زمینهای ماسه ای، علفزارها، درختان، کلیسای سن یوحنا، ابرها، پرتوهای شفقی و معبد پوزایدون است که زیبایی خاصی را در این عکس رقم زده اند. 

جالب است بدانید این تصویر کروی پانورامیک در مجموع حاصل ترکیب 35 تصویر از خورشید و 25 تصویر از مناظر است.

م.ح.اربابی فر

بخش دانش و زندگی

       


یک شنبه 10 بهمن 1389برچسب:, :: 21:44 ::  نويسنده : حسین       

عکسها در ادامه



ادامه مطلب ...


شنبه 9 بهمن 1389برچسب:, :: 22:42 ::  نويسنده : حسین       

عکسها در ادامه



ادامه مطلب ...


سه شنبه 28 دی 1389برچسب:, :: 23:20 ::  نويسنده : حسین       

مجموعه ۵۰ والپیپر رنگارنگ بسیار زیبا و دیدنی با کیفیت Full HD

مجموعه ۵۰ والپیپر رنگارنگ بسیار زیبا و دیدنی با کیفیت Full HD را برای شما عزیزان در دانلودها قرار داده ایم. از این تصاویر زیبا می توانید به عنوان تصویر زمینه یا بکگراند استفاده کنید.

 

50 Wonderful Color Full HD Wallpapers مجموعه 50 والپیپر رنگارنگ بسیار زیبا و دیدنی با کیفیت Full HD

 



یک شنبه 26 دی 1389برچسب:, :: 23:45 ::  نويسنده : حسین       

عکسها در ادامه



ادامه مطلب ...


21 دی 1389برچسب:, :: 22:8 ::  نويسنده : حسین       

دست رباتیک خنثی‌کننده بمب
این دست رباتیک که توسط شرکت انگلیسی Shadow Robot رونمایی شده است، برای کمک به خنثی‌کنندگان بمب طراحی شده است. این دست می‌تواند تماس‌های حساس و چالاکی مورد نیاز این شغل را تامین کند.

ادامه



ادامه مطلب ...


18 دی 1389برچسب:, :: 22:22 ::  نويسنده : حسین       

برترین تصاویر نجومی 2010

ناشناخته بودن دنیای بیرون از کره زمین باعث شده است بشر بیش از پیش به کشف و شناخت آن علاقه مند شود. انجام ماموریت های پر هزینه و طولانی مدت در فضای منظومه شمسی به دانشمندان کمک می کند تا دایره معلومات خود را نسبت به گذشته افزایش دهند و پرده از اسرار گیتی بردارند. در خلال این ماموریت ها معمولا تصاویری به دست می آیند که از لحاظ علمی بسیار با ارزش هستند و شاید برای عموم مردم نیز زیبا و شگفت انگیز باشند. آنچه در ادامه خواهید دید برگزیده ای از بهترین تصاویر نجومی و فضایی گرفته شده در طول سال 2010 میلادی است. برای انتخاب تصاویر ملاک های گوناگونی در نظر گرفته شده است و صرفا جنبه زیبایی عکس ها مورد توجه نیست.

 

اولین تصویر مربوط به ماموریت شاتل فضایی اندیور در تاریخ 9 فوریه 2010 است. این عکس که از ایستگاه بین المللی فضایی گرفته شده است نمایی رویایی از شاتل اندیور را بر فراز جو زمین نشان می دهد.

شاتل اندیور

تصویر دوم سطح سیاره سرخ را از نگاه دوربین HiRISE مدارگرد اکتشافی مریخ نشان می دهد. دانشمندان معتقدند که رگه های سیاه تصویر در اثر ذوب شدن کرین دی اکسید بر روی تپه های شنی نزدیک به قطب شمال مریخ به وجود آمده اند.  

سطح سیاره مریخ

نوع جدیدی از ابزار اپتیکی تطبیقی برای رصدهای خورشیدی توسط موسسه فناوری نیوجرسی در یک رصدخانه خورشیدی ارائه شده که نتایج خارق العاده ای را به دست آورده است. عکس زیر که دقیق ترین تصویر به دست آمده از لکه های خورشیدی در نور مریی است نمونه ای از دستاوردهای این پروژه است.

لکه خورشیدی

تصویری متفاوت از ماه که ما تا به حال هرگز آن را اینگونه ندیده ایم. تصویری از نمای نزدیک اما با زاویه دید باز که توسط دوربین مدارگرد شناسایی ماه تهیه شده است. سیستم عکس برداری مدارگرد شناسایی ماه از 3 دوربین متفاوت تشکیل شده است. در بعضی مواقع تصاویر گرفته شده توسط یکی از این سه دوربین که با زاویه باز به دست آمده است دچار اشکالاتی می شود. دانشمندان برای حل این مشکل مجبور به چینش و ترکیب عکس های مختلف در کنار یکدیگر می شوند تا بتوانند تصاویری نزدیک به واقعیت به دست بیاورند. تصویر زیر که از منطقه Marius Hills ماه گرفته شده است نمونه ای از این کار است.

سطح ماه

این تصویر متعلق به دنباله دار هارتلی 2 است که در زمان انتشارش سر و صدای بسیاری را به پا کرد. این عکس در طی ماموریت اپوکسی در فاصله 700 کیلومتری از دنباله دار هارتلی 2 گرفته شده است. فوران های گاز و گرد و غبار در اطراف هسته کاملا مشهود است.

دنباله دار هارتلی 2

 

 در تاریخ 17 آوریل 2010 شاتل فضایی دیسکاوری بر فراز منطقه ای روی کره زمین از نگاه ایستگاه بین المللی فضایی به تصویر کشیده شده است. 

شاتل دیسکاوری

Tracy Caldwell یکی از ساکنان ایستگاه فضایی بین المللی در حال نگریستن از داخل پنجره ایستگاه به سیاره مادری خویش است. این عکس به جهت آن که نمایی از رویای بشر برای سکنی گزیدن در خارج از کره زمین را تداعی می کند بسیار معروف شده است.

انسان در فضا

منظره راه شیری در آسمان یکی از مواردیست که منجمان آماتور علاقه خاصی به عکس گرفتن از آن دارد. Tom Lowe این عکس زیبا را که برنده جوایزی نیز شده از کهکشان راه شیری گرفته است.

راه شیری

این تصویر توسط تلسکوپ فضایی هابل از سحابی روح گرفته شده است. راس این سحابی شبیه به یک V وارونه یا قله یک کوه است و کاملا نورانی به نظر می رسد. عکس ارسال شده توسط هابل جزئیات بسیار دقیقی از این سحابی را نشان می دهد اما نمی توان به وسیله آن، راز نور راس سحابی روح را فاش کرد.

سحابی روح

فضاپیمای رزتا با پرواز بر فراز سیارک لوته تیا توانست تصویری از نمای نزدیک این سیارک به دست آورد. این سنگ آسمانی که طولش به 120 کیلومتر می‌رسد، بزرگ‌ترین سیارکی است که یک ماهواره به ملاقات آن رفته است. ملاقات رزتا با این سیارک در فاصله 454 میلیون کیلومتری از زمین و بر فراز مدار مریخ اتفاق افتاد. لوته‌تیا از لحاظ ظاهری بسیار غیر عادی است و در سطح آن چند دهانه آتشفشانی نیز دیده می شود.

سیارک لوته تیا

برگرفته از: universetoday.com

تهیه و تنظیم برای تبیان: م.ح.اربابی فر



14 دی 1389برچسب:, :: 23:30 ::  نويسنده : حسین       

عکسها در ادامه



ادامه مطلب ...


15 دی 1389برچسب:, :: 22:4 ::  نويسنده : حسین       

عکسها در ادامه



ادامه مطلب ...


5 دی 1389برچسب:, :: 23:0 ::  نويسنده : حسین       

رنگ گل رز رنگین کمان دقیقا به رنگ های رنگین کمان است. آنها توسط Peter Van de Werken ، که صاحب یک شرکت گل در جنوب هلند است طراحی شده اند. این گل های رز رنگین کمان واقعی هستند. ساقه این گل های ویژه را در حالی که رشد می کنند در رنگ مخصوصی قرار می دهند ، که در نتیجه آن رنگ توسط گلبرگ جذب می شود.
تولید آنها آسان نیست و نیاز به کمی مهندسی دارد. گل های رنگین کمان هدیه خوبی برای جشن عروسی است.
قیمت خورده فروشی 5 شاخه گل رنگین کمان 55 دلار و 2 دوجین رز رنگین کمان بالغ بره 325 دلار است. روزانه این شرکت بیش از ٢ میلیون
شاخه گل به ارزش ٢ میلیون یورو از هلند به سراسر جهان ارسال می نماید و در روزهای خاص نظیر والنتاین این تعداد به بیش از ٢ برابر می رسد.؟



 

 

www.RangarangGroup.com | گروه اینترنتی رنگارنگ
www.RangarangGroup.com | گروه اینترنتی رنگارنگ
www.RangarangGroup.com | گروه اینترنتی رنگارنگ
 
www.RangarangGroup.com | گروه اینترنتی رنگارنگ



عکسها در ادامه



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد